Rožňava (Hungarian: Rozsnyó, German: Rosenau, Latin: Rosnavia) is a town in Slovakia, approximately 71 kilometres (44 miles) by road from Košice in the Košice Region, and has a population of 19,505.
Restaurants in Roznava
5 based on 8 reviews
There is not much information about the Krasnahorska cave on the Internet.
We stumbled upon it by chance and it turned out to be the most memorable experience in our 11 days trip to Slovakia!
The visit lasts about 2-3 hours. Visiting times are at 9 a.m., 11:30 a.m. and 2 p.m.
It is highly recommended to book your tour in advance since the tours are no more than 10 persons at a time.
Once you get to the cave vicinity, you need to meet the guide in the office by the guest-house Jozefína in Krásnohorská Dlhá Lúka village. Avoid the mistake we made of following the GPS to the cave itself – we found ourselves stranded and could not find it, and even if we did, we would still need to register and receive the special equipment.
Each person receives an overall and a helmet with a headlight.
After a 1 KM walk to the cave entrance itself, we entered the dark cave with only our headlights showing us the path, following the guide. The guide took special care of our 8 years old boy, taking him under her personal responsibility, leaving us to concentrate on enjoying the path ourselves. The path is a broken terrain and challenging, crossing over streams walking on a cable, climbing ladders and passing through (very!) narrow cracks. At the end of the route, a giant drip-stone column, 34 m high awaits to be revealed. Afterwards, we returned the same way we came, back to the cave entrance.
We had a great time!
4.5 based on 3 reviews
La torre di guradia si trova proprio nel centro della piazza ed accanto ci sono altre cose interessanti così come meritano attenzione alcuni particoolari come l'orologio. Alta 36 metri, è possibile anche salire, noi ci siamo limitati a vederla dai vari punti della piazza.
4 based on 2 reviews
5 based on 1 reviews
Torre di avvistamento che si trova al centro della piazza e che è possibile vedere da ogni angolazione.. in alcuni casi anche troppo perchè ci ha spesso distratto dal vedere meglio altre attrazioni vicine come ad esempio la chiesa dei Gesuiti (era curioso vedrla spuntare tra le cime degli alberi).
5 based on 1 reviews
E' certamente la struttura che ci ha colpito di più arrivando e passeggiando nella piazza, anche per il suo colore rosso. Comprende sia il monastero che la chiesa di Sant'Anna ed è una delle attrazioni più belle di Roznava. Putroppo, essedno tardi, non è stato possibile visitarlo all'interno.
4 based on 1 reviews
4 based on 1 reviews
la chiesa fa parte del più grande compelsso che include anche il monastero. E' certamente tra le cose più belle ed interessanti da vedere e si trova alla fine della piazza, prima di proseguire lungo la Betliarska. Il campanile, la facciata ed il colore.. impossibile non vederla.
4 based on 1 reviews
4 based on 1 reviews
Palazzo vescovile che si estende nella parte posteriore della piazza, con la colonna Mariana di fronte. Il colore e la facciata sono interessanti anche se probabilmente lo è di più la storia che lo lega alla città a partire dalla fine del '700. Ci sono diversi particolari che si possono apprezzare e paseggiando merita qualche minuto in più.
4 based on 1 reviews
La torre nell'angolo, con il suo colore giallo, è la prima cosa che si nota. La chiesa e la chiesa si estende nella parte posteriore ma, causa l'ora tarda, non siamo potuti entrare limitandoci ad apprezzare alcuni particolari della torre ma anche della porta d'ingresso.
ThingsTodoPost © 2018 - 2024 All rights reserved.