Foligno [foˈliɲɲo] is an ancient town of Italy in the province of Perugia in east central Umbria, on the Topino river where it leaves the Apennines and enters the wide plain of the Clitunno river system. It is located 40 kilometres (25 miles) south-east of Perugia, 10 km (6 mi) north-north-west of Trevi and 6 km (4 mi) south of Spello.
Restaurants in Foligno
5.0 based on 11 reviews
Piccola e accogliente enoteca birreria. Selezione di vini da tutto il mondo, birre in lattina, spina e bottiglia; per arrivare alla parte cocktail e dove assaporare taglieri di norcinerie umbre e non, tutti serviti rigorosamente su vinile. Locale dove poter ascoltare musica in vinile e musicassetta, tutto in un’atmosfera di relax circondati da libri e chincaglierie
5.0 based on 21 reviews
Il Museo Rionale Societas Juctorum, primo e unico museo rionale della città di Foligno, è stato inaugurato nel 2015, con l’intento di creare un luogo della memoria per i suoi rionali e un luogo di narrazione e scoperta per i suoi visitatori. Il nome del Museo è un riferimento alla primigenia Societas dei Goti, da cui deriva il nome del Nobile Rione Giotti, che si stanziò in epoche remote nella parte più antica della città. Nel corso dei secoli, come testimoniato dalle fonti, il nome “Goti” venne volgarizzato passando da “Juctorum” nel XIV° sec., a “Ghotorum” nel XV° sec. e infine a “Giotti” nel XVII° sec. Il Museo Rionale Societas Juctorum è un Museo di storia dell’appartenenza rionale, intesa come tratto distintivo dell’identità cittadina. L’appartenenza rionale è il fulcro della Giostra della Quintana di Foligno, ciò che rende una semplice manifestazione storica un vero e proprio fatto sociale e culturale.
4.5 based on 15 reviews
4.5 based on 301 reviews
4.5 based on 15 reviews
4.5 based on 26 reviews
Venue located between Foligno and Spello, the historical company A.B. Creations, holder of trademark Badiali Cashmere.
4.0 based on 210 reviews
The cathedral was built in the 12th century, at the site of an earlier basilica, in a Romanesque style. It has two facades, the principal facing the Piazza Grande and the second overlooking the Piazza della Repubblica. It is a very nice sight with the typical stripes of white and pink stone, the nice mosaic, arches, rose windows and decorations. Sadly, it was severely damaged during the several earthquakes in the last twenty years, but the restoration works were very successful. The church is dedicated to the martyr Felician of Foligno, who was buried here in the 3rd century.
ThingsTodoPost © 2018 - 2024 All rights reserved.